Krátke videá a nekonečné množstvo obsahu, ktorý môžete hodiny a hodiny scrollovať. Pre Gen Z sa TikTok stal hlavným miestom pre zdieľanie svojich myšlienok a životov. A nielen to. Čoraz viac používateľov v zahraničí už viac „negoogli“, ale „Tiktokuje“. Jednoducho, aplikácia už nie je len zdrojom zábavného obsahu, nad ktorým dokážete stráviť hodiny času.
Nárast popularity Tik-Toku podľa Google Trends 2017-2022 (súčasnosť)
TikTok prešiel za pomerne krátku dobu evolúciou. Od pôvodného zámeru vzdelávacej platformy sa cez audiovizuálne kompilácie postupne transformuje aj do podoby vyhľadávača. Jej tvorcovia momentálne testujú rôzne funkcie, ktoré by mali túto úlohu zjednodušiť.
Existuje niekoľko spôsobov, ako začleniť kľúčové slová do vášho TikTok videa:
Ak je vaše video v anglickom jazyku:
Ak chcete optimalizovať svoju SEO stratégiu na TikToku, je potrebné využiť všetky vyššie uvedené spôsoby. Vďaka tomu zvyšujete pravdepodobnosť, že sa následne zobrazíte vyššie vo vyhľadávaní. Samozrejme, treba dodržiavať určitú rozumnú mieru a neprehnať to.
Zaujímavosťou je, že v septembri 2022 TikTok ohlásil, že maximálny počet znakov v statusoch sa zvýši z 300 na 2200. Vďaka tomu sa ešte viac zlepší možnosť optimalizovať SEO v rámci tejto platformy.
Odpoveď je jednoduchá – doba je rýchla a to sa odráža aj v spôsobe, akým hľadáme informácie. Čoraz menej ľudí číta, a čoraz viac konzumuje rýchly, dynamický obsah, ktorý prinesie rovnaké množstvo informácií, no za omnoho kratší čas. Spôsobujú to najmä tieto faktory:
A to minimálne pri používaní jednoduchých vyhľadávacích výrazov. Je všeobecne známe, že na TikToku nájdete množstvo inšpirácie, rád, tipov na recepty, cez postupy ako cvičiť, nápady na výlety až po odborné znalosti špecialistov, akademikov a lekárov.
Rozdiel medzi Googlom a TikTokom je zásadný. V prvom rade je rýchlejší a rozmanitejší. Jeho výsledky vyhľadávania sú aktualizované častejšie v závislosti od úspešnosti a algoritmu.
TikTok je skvelým vyhľadávacím nástrojom pre životný štýl a všeobecný obsah, avšak rovnako ako ostatné sociálne siete, má problém s reguláciou dezinformácií. Vidieť sme to mohli napríklad v úvode ruskej invázie na Ukrajinu, keď sa celým TikTokom šírili videá zo starých vojnových konfliktov s implementovaným zvukom.
Nepredpokladá sa, že by mal trend krátkych videí v dohľadnej dobe skončiť. Práve naopak. Svetoví marketingoví špecialisti očakávajú vzrast popularity, čomu nasvedčuje obľúbenosť nielen TikToku, ale aj YouTube shorts a Instagram Reels. Pokiaľ si myslíte, že TikTok nie je pre vaše podnikanie vhodný, môžete sa mýliť.
Nezabúdajte ani na fakt, že vďaka dobrej SEO stratégii na TikToku sa viete vyššie zobraziť aj vo výsledkoch vyhľadávania Google, keďže TikTok patrí medzi silné domény a často sa na určité kľúčové slová zobrazuje vysoko.
Naštartujte svoj TikTok ešte dnes, vytvárajte povedomie o vašej značke a nájdite budúcich potenciálnych zákazníkov vďaka najpopulárnejšej platforme na svete. Viac tipov ako na to nájdete v našom videu:
A pokiaľ neviete ako začať, my vám radi pomôžeme.
Chcete vytvoriť posolstvo, ktoré skutočne zarezonuje a nezmizne z mysle vašich zákazníkov hneď, ako sa s ním stretnú?
Marketing sa neustále mení. To, čo fungovalo pred rokom, dnes už nemusí. Preto je dôležité mať nástroj, ktorý nám pomôže optimalizovať kampane v reálnom čase.
Tipy a triky jedného kreatívneho riaditeľa