V súčasnom digitálnom prostredí je vertikálny dynamický obsah nevyhnutným nástrojom pre kreatívcov a digitálcov, ktorí chcú osloviť svoje publikum efektívne a inovatívne. Tento typ obsahu sa rozšíril natoľko, že ho začali používať aj veľké spoločnosti. Môžem si dovoliť tvrdiť, že sa každý malý či veľký podnikateľ, alebo spoločnosť presunula práve na vlnu optimalizovaného vertikálneho obsahu. Tá si však vyžaduje špecifický prístup: a ja som ho zhrnul do 7 bodov:
1. Atraktívny vizuál a dizajn
Vizuálne príťažlivé a kreatívne prvky sú nevyhnutné, pričom vertikálna forma obsahu je dostupná širokej verejnosti a diváci sú čoraz náročnejší.
2. Krátkodobá zaujímavosť a relevancia
Obsah musí byť nielen aktuálny, ale aj zaujímavý pre cieľové publikum, s rýchlym a jasným prenesením hlavnej myšlienky alebo posolstva. Akonáhle nezaujmeme diváka, pokračuje v scrollovaní a vás si ani nevšimne.🤳 Preto odporúčam zlepšiť kvalitu a obsah videa.
3. Interaktivita a zapojenie používateľa
Tento bod je nevyhnutný pre zvýšenie angažovanosti. Možnosti pre interakciu s používateľmi, ako sú ankety, otázky a kvízy, sú kľúčové pre udržanie pozornosti a zapojenie publika. 🤝Zároveň, ak s vami začne divák viac interagovať, máte o 100 % väčšiu šancu získať si ho ako svojho klienta alebo tak navýšiť návštevnosť vašej predajne, zvýšiť návštevnosť profilu, dopyt po produkte alebo čokoľvek daný klient ponúka a podobne.
4. Optimalizácia pre krátke rozpätie pozornosti
Vytvárajte stručný a výstižný obsah, ktorý rýchlo zaujme pozornosť. Dynamické prvky, ako sú animácie alebo krátke videá, sú tu nevyhnutné pre udržanie pozornosti diváka.
5. Myslite na svoju cieľovú skupinu
Práve tá zdôrazňuje význam obsahu prispôsobeného špecifickým záujmom alebo potrebám cieľovej skupiny. 📈Využite dáta o používateľoch pre lepšiu personalizáciu. Akonáhle si uvedomíte, pre koho obsah tvoríte, viete sa viac zamerať viac na konkrétny obsah, ktorý divákov zaujíma.
6. Využite trendy a aktuálne témy
Tento bod hovorí o dôležitosti byť v súlade s populárnymi trendmi a flexibilne reagovať na meniace sa udalosti. Na to, aby ste mali veľké čísla, stačí málo. 🙏 Nemusíte trendy vytvárať, stačí sa zviesť na vlne nejakého trendového videa alebo hudbe, ktorá má nespočetne veľa využití.
7. Kľúčová je kvalita publika, nie kvantita zhliadnutí
Kľúčom k virálnemu videu je to, aby si vás ľudia pamätali. Väčšina ľudí tvorí content genericky a tak si ľudia popozretí videa na druhý deň, niekedy už ani po 10 minútach, ani nezapamätajú, o čom to video bolo, akú myšlienku chcel autor videom zanechať a kto za tým všetkým stál.
Ste pripravení vyskúšať si týchto 7 tipov v praxi? Stačí vám k tomu telefón, nástroj na strihanie videí a nápad. 🤗Držíme palce!
Chcete vytvoriť posolstvo, ktoré skutočne zarezonuje a nezmizne z mysle vašich zákazníkov hneď, ako sa s ním stretnú?
Marketing sa neustále mení. To, čo fungovalo pred rokom, dnes už nemusí. Preto je dôležité mať nástroj, ktorý nám pomôže optimalizovať kampane v reálnom čase.
Tipy a triky jedného kreatívneho riaditeľa