Koncom roka 2023 sa začal v klientskych účtoch Google Ads objavovať oznam o nevyhnutnej implementácií tzv. consent mode, alebo po slovensky povedané o zapracovaní Režimu súhlasu so spracovaním súborov cookie, ktorý je potrebné implementovať do marca 2024, inak to bude mať vplyv na výkonnosť reklamy.
Toto nariadenie sa týka všetkých inzerentov v Európskom hospodárskom priestore, keďže nariadenia Európskej únie o obmedzovaní sledovania súborov cookie určujú spoločnostiam ako Google či Meta (bývalý Facebook) dohliadať na správne odosielanie dát do ich reklamných systémov.
V skutočnosti sa však nejedná o žiadnu novinku. Režim súhlasu je tu s nami už viac ako 2 roky, avšak realita je taká, že mnoho inzerentov stále má tento consent mode nastavený nesprávne alebo vôbec. To v praxi znamená, že množstvo inzerentov, aj vďaka veľmi nízkej miere kontroly zo strany úradov, zbiera a využíva užívateľské dáta bez ohľadu na to, či na to získali súhlas prostredníctvom cookie lišty/banneru na svojej webstránke.
Toto sa ale Google snaží zmeniť, a tak bude viac dohliadať na správnu implementáciu Režimu súhlasu na stránkach inzerentov alebo im v opačnom prípade pravdepodobne obmedzí niektoré personalizačné funkcie, keďže dáta na to potrebné neboli získané korektne.
V súvislosti s tým Google v novembri 2023 predstavil aktualizovanú verziu Režimu súhlasu, ktorá sa nazýva veľmi jednoducho Consent Mode V2.
Oproti pôvodnému režimu súhlasu, kde sa odosielali informácie o súhlase alebo nesúhlase s reklamnými, analytickými a technickými cookies, sa v tejto novej verzii pridávajú dva ďalšie parametre, ktoré bližšie špecifikujú reklamné cookies:
Využite certifikovaného CMP partnera – to v praxi znamená, že máte cookie banner od jedného z certifikovaných partnerov Google (ich zoznam nájdete tu), kde je zaručené, že bude režim súhlasu po aktivácií u tohto partnera implementovaný správne.
Môže sa ale stať, že consent mode u partnera sa vám zdá príliš drahý alebo je váš web či aplikácia špecifickejšia a režim súhlasu prostredníctvom partnera nie je možné implementovať. Prípadne, ak máte vlastnú cookie lištu, tak potrebujete nastaviť režim súhlasu manuálne, napríklad prostredníctvom Google Tag Managera.
Takáto implementácia si však vyžaduje pokročilejšie znalosti webovej analytiky a práce s Tag Managerom, preto by ste to určite mali nechať na niekoho, kto tomu veľmi dobre rozumie a nastaví vám režim súhlasu presne podľa požiadaviek Googlu.
V článku od Matúša Szepešiho Ako skontrolovať nastavenie Consent Mode v2 sa dozviete, ako si skontrolovať správnosť implementácie.
Ak stále váhate, či je váš consent nastavený správne, Promiseo má za sebou desiatky implementácií na rôznych technológiách pre väčších aj menších klientov. Preto, ak potrebujete pomoc, tak nás určite kontaktujte skôr než vaše kampane prestanú fungovať správne.
Na konci novembra som mala možnosť zúčastniť sa jednej z najväčších marketingových konferencií na Slovensku – Marketing Rulezz 2024.
Viete, čo majú spoločné vaše fotky, bankové údaje alebo heslá? Všetko z toho je lákavý cieľ pre hackerov.
Home office, hybrid alebo rovno „remote“ z inej krajiny? Dnes je to už bežný trend na trhu práce, ktorý mnohé firmy podporujú a Promiseo je jednou z nich.