Vitajte vo svete, kde na veľkosti naozaj záleží. Ak ste niekedy skúsili nahrať obrázok či video na Facebook, Instagram alebo Twitter, určite ste zažili frustráciu z náhodného orezávania alebo nechcenej pixelizácie.
Dnes vás preto naučíme, aké sú správne rozmery formátov na sociálnych sieťach Instagram, TikTok, Facebook a LinkedIn.
Na Instagrame uspejete najmä štvorcovými a vertikálnymi obrázkami, ale táto platforma podporuje aj horizontálny formát obrázkov.
Formát | Typ formátu | Rozmer formátu |
---|---|---|
Instagram obrázok | Štvorec | 1080 x 1080 pixelov |
Portrét | 1080 x 1350 pixelov | |
Na šírku | 1080 x 566 pixelov |
* Obrázky na šírku používajte len v krajných prípadoch. Myslite na to, že väčšina používateľov si pozerá obsah na sociálnych sieťach cez mobilné zariadanie. Obrázok na šírku je malý a nezaujme dostatočne. Vy chcete pravý opak! ZAUJAŤ.
Zároveň môžete pridávať príspevky vo formáte Carousel, v ktorom môže byť 2-10 obrázkov/videí v rovnakom rozmere.
Doba reelsov na Instagrame stále nekončí! Pozor, v tomto prípade by ste si mali dávať bacha na časti, ktoré sú mimo safe zóny. Instagram má preddefinované prvky, ktoré by sa prekrývali s vašimi titulkami či inými prvkami. Vyhýbajte sa vkladaniu grafík a textu mimo safe zóny.
Formát | Instagram Reels |
Rozmer: | 1080 x 1920 pixelov |
Safe zóna pri reklame | Dolné ohraničenie: 420 pixelov |
Horné ohraničenie: 220 pixelov | |
Ľavé ohraničenie: 35 pixelov | |
Pravé ohraničenie: 35 pixelov |
Rýchly formát, ktorý je nestačí na to, aby sa stal reelsom či zaujal miesto vo feede. Napriek tomu prináša vášmu marketingu veľké možnosti.
Formát | Instagram Stories: |
Rozmer: | 1080 x 1920 pixelov |
Safe zóna pri reklame | Dolné ohraničenie: 420 pixelov |
Horné ohraničenie: 220 pixelov | |
Ľavé ohraničenie: 35 pixelov | |
Pravé ohraničenie: 35 pixelov | |
Safe zóna pri nepropagovanom formáte | Dolné ohraničenie: 250 pixelov |
Horné ohraničenie: 220 pixelov | |
Ľavé ohraničenie: 35 pixelov | |
Pravé ohraničenie: 35 pixelov |
Mnoho ľudí na TikToku stále zabúda, že aj tu existujú safe zóny. Často vidíme nečitateľné texty, ktoré sa prekrývajú, alebo nie práve šťastne zakomponované grafické prvky. Dôležité je si uvedomiť, že TikTok je sociálna sieť, ktorá taktiež funguje vertikálne.
Formát | TikTok video |
Rozmer: | 1080 x 1920 pixelov |
Safe zóna pri reklame | Dolné ohraničenie: 126 pixelov |
Horné ohraničenie: 352 pixelov | |
Ľavé ohraničenie: 60 pixelov | |
Pravé ohraničenie: 126 pixelov a vo vrchnej časti obrazu 60 pixelov |
Predaj na Facebooku je v porovnaní s ostatnými sociálnymi sieťami omnoho vyšší. No aj na Facebooku prebehlo v poslednej dobe veľa zmien. Aké? Takéto.
Formát | Rozmer | Safe zóna |
---|---|---|
Business Page Cover fotka | 1958×745 pixelov | 408 pixelov zľava aj sprava |
Facebook Post | 1080×1080 pixelov | |
Facebook video post | 1280 x 1280px (1:1), | |
1280 x 720 pixelov (16:9), | ||
1024 x 1280 px (4:5) | ||
Facebook stories | 1080×1920 pixelov | |
Carousel | 2-10 obrázkov, 1080×1080 pixelov |
Či už LinkedIn používate na podnikanie alebo ako miesto, kde zdieľate svoje profesijné skúsenosti a podnety, mal by pôsobiť špičkovo. Kvalitné spracovanie obsahu ale aj vizuálu je na prvom mieste.
Formát | Rozmer |
---|---|
LinkedIn post | 1080 x 1080 pixelov |
LinkedIn Link Post | 1200x628px |
LinkedIn titulný banner: | 1584 x 396 pixelov |
Náhľadový obrázok článku | 1200 x 644 pixelov |
Ak by ste radšej zverili prípravu vizuálov do rúk profíkom, žiadny problém!🙏 Naše grafické a social media oddelenie vám pripraví vizuály, videá a formáty, ktoré vám vyrazia dych.
Chcete vytvoriť posolstvo, ktoré skutočne zarezonuje a nezmizne z mysle vašich zákazníkov hneď, ako sa s ním stretnú?
Marketing sa neustále mení. To, čo fungovalo pred rokom, dnes už nemusí. Preto je dôležité mať nástroj, ktorý nám pomôže optimalizovať kampane v reálnom čase.
Tipy a triky jedného kreatívneho riaditeľa