Z každej strany sa na nás valí: Pozor, potvrďte cookies. Pozor, nebudeme vedieť odmerať úspešnosť reklám a ich efektivitu. Pozor, pozor…
Áno, žijeme, pracujeme a fungujeme online a neustále sa adaptujeme na zmeny. Práve sa v našom marketingovom časopriestore stretávame s ubúdaním dát, ktorých zber užívatelia nepovolia prostredníctvom cookie lišty na webe. Otravné? Často sa to stáva aj nám v civile, že na nás stále a znova vyskočí okienko o potvrdení zberu dát. Áno, je to tak legislatívne správne a aj keď vieme, že nám tie dáta treba ako soľ, nemáme čas a klikneme, čo sa najrýchlejšie dá, a čau! A čo potom bežní smrteľníci, keď aj my, marketingoví superheroes, zlyhávame?
Sme ráno v práci, sme opäť marketéri a potrebujeme vyreportovať, aký úspech sme zákazníkom priniesli. Ako budeme vedieť fungovať a upokojiť klientov, ktorým sa stále viac a viac dvíha vráska na čele?
Našťastie, Google s touto situáciou počítal a pripravil nám rôzne riešenia ako eliminovať škody napáchané touto legislatívnou zmenou aspoň pri Google reklamách. Je ich hneď niekoľko a týkajú sa dát, ktoré si nazbierame sami a práce s dátami, ktoré budú anonymizované. Pomôžu nám modelačné algoritmy, hashovanie (bezpečné zakódovanie v nečitateľnej podobe) osobných údajov a iné. Poďme teda stručne nakuknúť do toho, čo nám pomôže priblížiť sa v meraní čo najbližšie k realite.
R.I.P. starý dobrý Universal. No GA4 nám pomôže domodelovať stratené konverzie a vidí správanie užívateľa z výšky ako na dlani a nielen jednotnú návštevu. Vie, čo bolo predtým. No vie aj, čo bude potom?
Nové riešenie, ktoré spája údaje o užívateľovi, ktorý robí na webstránke nákup alebo prihlásenie, a ktorý počas nákupu tieto údaje na stránke uvedie (napríklad e-mail). Ten má užívateľ zadaný tiež vo svojom užívateľskom Google účte. Keď sa tieto dve informácie spoja a sú totožné, algoritmus pripíše konverziu. Najdôležitejšie je, že údaje o užívateľovi sú ešte pred tým, ako ich získa Google, anonymizované a šifrované. Ide o nezvratný proces. Google e-maily nevie čítať, ale vie rozpoznať ich totožnosť a spojiť ich.
P.S. Tento hack sa však dá použiť len pri Search a YouTube reklamách. ☹
Pomáha dynamicky prispôsobovať správanie tagov v súvislosti s tým, či bol udelený súhlas užívateľa o skladovaní údajov v Google Analytics a Google Ads. Zložité? Dôležité je, že eliminuje prácny IT zásah a zapracovaný Consent Mode pred ostatnými tagmi povie Google Tag Manageru, či došlo k udeleniu súhlasu a podľa toho sa tagy budú ďalej správať – či budú zbierať dáta po starom, alebo ostanú tagy uspaté a dáta budú zabudnuté navždy. Avšak nie úplne, pretože dôjde k modelovaniu dát, ktoré chýbajú. Stále to znie zložito? 😀 Základom je, že Consent Mode v priemere pomáha prinavrátiť až 70 % konverzií z Google Ads reklám, ktoré by boli inak stratené z dôvodu nastavenia cookies. A to je už iná frajerina, že?
Google už v súčasnosti funguje na novej verzii Consent Mode v2. Prečítajte si viac: Ako si skontrolovať správnu implementáciu Google Consent Mode v2 a Pozor na výkonnosť Google reklamy – Consent Mode v2 príde už v marci.
Žralok modrých aj červených oceánov. Má všetku múdrosť, všetky dáta o nás aj bez nás. Všetko vie, všade bol a ide si za jediným cieľom – konverziou. Či už ide o lead alebo predaj. Vidí, čo robíme na všetkých Google platformách a naprieč zariadeniami. Vie, kedy máme slabosť otvoriť peňaženku, kde nás zastihne, aké sú naše zvyky. Vytvorí si vlastné videjko poskladané z toho, čo obsahuje web. Automatizuje, sám taktizuje a nosí, nám marketérom, čo nám najviac chýba: ulovenú rybu v podobe nákupu či odoslania formulára.
Tak čo, ideme do toho spolu? Ozvite sa nám a my vám ukážeme, že aj ubúdanie dát sa dá s profesionálmi ako sme my jednoducho zvládnuť.
Tipy a triky jedného kreatívneho riaditeľa
Instagram je neustále sa vyvíjajúcou platformou, ktorá od svojho vzniku prešla množstvom zmien, najmä v oblasti formátov a pomerov strán príspevkov. Spočiatku umožňoval Instagram pridávať príspevky iba vo štvorcovom formáte. Po niekoľkých rokoch platforma pristúpila k veľkej zmene a umožnila používateľom pridávať príspevky v rôznych iných formátoch, čím ponúkla viac priestoru pre kreativitu a nové možnosti vizuálneho vyjadrenia.
Promiseo dosiahlo významný míľnik – už 15 rokov píšeme príbeh úspechu na marketingovom trhu!