EN
Menu
Späť na všetky aktuality

Urobte z vašich CTA magnet na kliky a odhaľte silu A/B testovania

  • Promiseo
  • »
  • Aktuality
  • »
  • Urobte z vašich CTA magnet na kliky a odhaľte silu A/B testovania
21.08.2024 - 20:09
Z. Ročeňová

V digitálnom marketingu platí, že prvý dojem môže byť aj tým posledným. Každá interakcia je unikátnou príležitosťou, ktorá sa však nemusí opakovať. Práve preto je nevyhnutné, aby Call to Action (CTA) bolo nielen pútavé, ale hlavne účinné. POZOR, nie otravné. 

CTA je viac než len prihováranie sa v texte, tlačidlo či odkaz na webovú stránku. Je to výzva, ktorá motivuje k určitému kroku a môže rozhodnúť o tom, či prejdeme od váhania k akcii. A kto nemá rád výzvy? MY v PROMISEO sme rozhodne ZA také CTA, ktoré nekomunikujú len „možno,“ ale rovno povedia „áno, chcem ísť do toho“. S našimi tipmi a dôležitosťou A/B testovania môžete raz-dva zmeniť pasívneho návštevníka na aktívneho zákazníka.  

Hra na city? Áno, ale nenásilne

K vytvoreniu CTA, ktoré skutočne osloví, je dôležité porozumieť tomu, čo motivuje vašich zákazníkov. Ľudia často robia rozhodnutia pod vplyvom emócií, aj keď si to neuvedomujú či nepripúšťajú. Emócie ako túžba po spokojnosti, obava zo zmeškania príležitosti alebo potreba niečo získať/vlastniť dokáže výrazne ovplyvniť kliky.

Ak dokážete tieto emócie správne odhadnúť a osloviť, môžete svojich zákazníkov nenásilne povzbudiť alebo usmerniť k tomu, aby vykonali požadovanú akciu. 

Pozrite sa na CTA očami zákazníka

Pri vytváraní vhodných textov je kľúčové, aby ste sa na chvíľu stali zákazníkom/zákazníčkou.  

Pýtajte sa sami seba: Čo by mňa osobne presvedčilo o nákupe, kliknutí či registrácii? Aké výhody očakávam, ak sa rozhodnem pre túto akciu? Naozaj ma presvedčí text – Neváhajte nás kontaktovať či button ZISTIŤ VIAC, alebo chcem viac? Tým, že sa pozriete na CTA z pohľadu svojho publika, môžete lepšie prispôsobiť svoju výzvu tak, aby rezonovala s ich potrebami.  

 

Nesprávne CTA s nevýraznými, všeobecnými alebo zavádzajúcimi výzvami.


Príklady buttonov:

  1. Ďalší krok
  2. Potvrďte voľbu
  3. Pokračovať ďalej 
  4. Začať teraz
  5. Dokončiť registráciu
  6. Kliknite pre viac
  7. Odoslať
  8. Kliknite TU
  9. Otvoriť odkaz
  10. Uložiť
  11. Kliknite TU a vyhrajte iPhone
  12. Pôžička rýchlo a  jednoducho
  13. Pôžička hneď a na čokoľvek
  14. Kliknite okamžite
  15. Kliknite SEM pre objednávku


Príklady textov:

  1. Vyplňte náš dotazník, aby ste sa dozvedeli viac o tom, ako môžete ušetriť peniaze
  2. Skúste zvážiť túto možnosť, ak vás to zaujíma
  3. Ak máte čas, pozrite si naše produkty.
  4. Pre viac informácií si môžete prečítať ďalšie detaily
  5. Zvážte možnosť registrácie
  6. Tento odkaz vás urobí šťastným, ak si trúfate kliknúť!
  7. Nezmeškajte to! Ak nekliknete teraz, prídete o zľavu.
  8. Schudnite 10 kg za týždeň bez diét a cvičenia! Kliknite a odhaľte tajomstvo.
  9. Gratulujeme! Vyhrali ste nový iPhone. Kliknite sem, aby ste si ho vyzdvihli.
  10. Len dnes. Stiahnite si tento prémiový softvér úplne zadarmo.

 

✅  Chytili by ste sa na tieto CTA-čka? Lebo MY áno. 


Tipy na
button:
 

  1. Nákup so zľavou 50 %
  2. Rezervujte si miesto
  3. Kliknite a ušetrite
  4. Stiahnite si e-book ZADARMO
  5. Urobte si radosť
  6. Potešte svoje zvedavé JA
  7. Nakopnite sa k akcii
  8. Skočte do toho 1 klikom
  9. Pridajte sa k VIP klubu
  10. Cenová ponuka a konzultácia ZDARMA
  11. Prémiové služby pre vás
  12. Získajte svoju dávku inšpirácie
  13. Objavte tajomstvo úspechu
  14. Hor sa nakupovať
  15. Vyplňte kvíz a získajte odmenu 


Tipy na texty
:

  1. Urobte si sladkú prestávku a ochutnajte naše nové čokoládové muffiny.
  2. Víkend sa blíži, doprajte si niečo extra s našou ponukou wellness pobytov.
  3. Nepremeškajte našu Black Friday zľavu 30 %.
  4. Ste pripravení zamilovať sa do vône? Objednajte si z našej ponuky talianských parfémov s dopravou grátis. 
  5. Jedna vôňa je málo, objednajte si ich rovno 10 v praktickej kazete a za výhodnú cenu.
  6. Využite šancu na nový kariérny reštart a získajte nástupný bonus až 5 000 €.
  7. Vyplňte formulár a získajte prístup k výhodným uvádzacím cenám
  8. Nepremeškajte našu IT Akadémiu. Naučíme vás základy IT technológií a zistíte viac o technických detailoch, „jednoduchých“ kliknutiach, bezpečnosti a trendoch, ktoré ovládajú IT svet.
  9. Spravte odvážny krok ku kariére snov. Ak ste majster multitaskingu a komunikácia v anglickom jazyku vám nerobí problém, pridajte sa k nám.
  10. Máte guráž na poriadnu zmenu? Posuňte sa novým IT smerom digitalizácie, medzinárodných projektov a inovatívnych produktov.


TIP

Pri vymýšľaní chytľavých CTA je dôležité venovať pozornosť nielen obsahu, ale aj ich vizuálnemu zobrazeniu. Správne umiestnenie výziev na webovej stránke, v banneroch alebo na sociálnych sieťach zohráva kľúčovú úlohu v ich účinnosti.

Uistite sa, že zobrazené CTA je dostatočne veľké a výrazné, aby okamžite upútalo pozornosť, no zároveň by nemalo pôsobiť rušivo alebo splynúť s okolitými prvkami či pozadím. Niet nad optimálne umiestnenie a dizajn, ktorých kombinácia zabezpečí jasnú viditeľnosť a zapadne do celkového vizuálneho zobrazenia.

 

Dôležitosť A/B testovania

ab testovanie

Pravdou je, že ani to najlepšie, dokonalé premyslené a na 20x opravené CTA nie je zaručene účinné bez testovania. A/B testovanie, ktoré zahŕňa porovnanie dvoch rôznych verzií, umožňuje zistiť, ktorá funguje najlepšie.  

Tu rozhodne platí, že je potrebné skúšať, skúšať a ešte raz skúšať. Nezabudnite, že pri testovaní je potrebné sa vždy zamerať iba na jeden prvok a ostatné musia ostať nezmenené, inak nebudete mať relevantné výsledky. Môžete jednotlivo testovať rôzne prvky, texty, grafické vizuály, zacielenia či umiestnenie na stránke alebo dokonca typy ponúk. Cieľom je nájsť víťaza, ktorý dosiahne najvyššiu mieru konverzie. 

Je dôležité pamätať na to, že úspech A/B testovania závisí od toho, aké kvalitné a odlišné varianty testujete. Ak sú CTA-čka príliš podobné, výsledky môžu byť nejednoznačné. Na druhej strane, výrazne odlišné verzie môžu poskytnúť cenné informácie o preferenciách publika. Po ukončení testovania je kľúčové analyzovať výsledky, aby ste pochopili, prečo jeden variant prekonal druhý a ako môžete tieto informácie využiť ďalej.  

Vytvoriť efektívne CTA je doslova strategický proces, ktorý si vyžaduje dobré pochopenie zákazníkov, tie správne slová, trochu psychológie a poctivé A/B testovanie, s ktorým máte skvelú príležitosť vylepšiť svoje marketingové aktivity.  

Pamätajte, že vaše CTA je vaším akčným hlasom v komunikácii so zákazníkmi – nech je teda účinným magnetom. 

 

Zuzana Ročeňová Senior Copywriter

Ďalšie články

3 kroky, ako si určiť piliere tvorby obsahu

Ak aj vy bojujete s definovaním obsahových pilierov a hľadáte spôsob, ako ich efektívne nastaviť

10 chýb, ktoré ľudia často robia pri tvorbe reels v roku 2024:

V dnešnej dobe sa tvorba reels stáva stále atraktívnejšou cestou, ako upútať pozornosť na sociálnych sieťach ako Instagram a TikTok.

Slovak Telekom spustil SWIPE a my sme boli pri tom!

Najväčšia telekomunikačná spoločnosť na Slovensku - Slovak Telekom - spustila svoj nový produkt – mobilný program SWIPE a Promiseo bolo súčasťou tohto projektu. Naša agentúra