V digitálnom marketingu platí, že prvý dojem môže byť aj tým posledným. Každá interakcia je unikátnou príležitosťou, ktorá sa však nemusí opakovať. Práve preto je nevyhnutné, aby Call to Action (CTA) bolo nielen pútavé, ale hlavne účinné. POZOR, nie otravné.
CTA je viac než len prihováranie sa v texte, tlačidlo či odkaz na webovú stránku. Je to výzva, ktorá motivuje k určitému kroku a môže rozhodnúť o tom, či prejdeme od váhania k akcii. A kto nemá rád výzvy? MY v PROMISEO sme rozhodne ZA také CTA, ktoré nekomunikujú len „možno,“ ale rovno povedia „áno, chcem ísť do toho“. S našimi tipmi a dôležitosťou A/B testovania môžete raz-dva zmeniť pasívneho návštevníka na aktívneho zákazníka.
K vytvoreniu CTA, ktoré skutočne osloví, je dôležité porozumieť tomu, čo motivuje vašich zákazníkov. Ľudia často robia rozhodnutia pod vplyvom emócií, aj keď si to neuvedomujú či nepripúšťajú. Emócie ako túžba po spokojnosti, obava zo zmeškania príležitosti alebo potreba niečo získať/vlastniť dokáže výrazne ovplyvniť kliky.
Ak dokážete tieto emócie správne odhadnúť a osloviť, môžete svojich zákazníkov nenásilne povzbudiť alebo usmerniť k tomu, aby vykonali požadovanú akciu.
Pri vytváraní vhodných textov je kľúčové, aby ste sa na chvíľu stali zákazníkom/zákazníčkou.
Pýtajte sa sami seba: Čo by mňa osobne presvedčilo o nákupe, kliknutí či registrácii? Aké výhody očakávam, ak sa rozhodnem pre túto akciu? Naozaj ma presvedčí text – Neváhajte nás kontaktovať či button ZISTIŤ VIAC, alebo chcem viac? Tým, že sa pozriete na CTA z pohľadu svojho publika, môžete lepšie prispôsobiť svoju výzvu tak, aby rezonovala s ich potrebami.
Príklady buttonov:
Príklady textov:
Tipy na button:
Tipy na texty:
Pri vymýšľaní chytľavých CTA je dôležité venovať pozornosť nielen obsahu, ale aj ich vizuálnemu zobrazeniu. Správne umiestnenie výziev na webovej stránke, v banneroch alebo na sociálnych sieťach zohráva kľúčovú úlohu v ich účinnosti.
Uistite sa, že zobrazené CTA je dostatočne veľké a výrazné, aby okamžite upútalo pozornosť, no zároveň by nemalo pôsobiť rušivo alebo splynúť s okolitými prvkami či pozadím. Niet nad optimálne umiestnenie a dizajn, ktorých kombinácia zabezpečí jasnú viditeľnosť a zapadne do celkového vizuálneho zobrazenia.
Pravdou je, že ani to najlepšie, dokonalé premyslené a na 20x opravené CTA nie je zaručene účinné bez testovania. A/B testovanie, ktoré zahŕňa porovnanie dvoch rôznych verzií, umožňuje zistiť, ktorá funguje najlepšie.
Tu rozhodne platí, že je potrebné skúšať, skúšať a ešte raz skúšať. Nezabudnite, že pri testovaní je potrebné sa vždy zamerať iba na jeden prvok a ostatné musia ostať nezmenené, inak nebudete mať relevantné výsledky. Môžete jednotlivo testovať rôzne prvky, texty, grafické vizuály, zacielenia či umiestnenie na stránke alebo dokonca typy ponúk. Cieľom je nájsť víťaza, ktorý dosiahne najvyššiu mieru konverzie.
Je dôležité pamätať na to, že úspech A/B testovania závisí od toho, aké kvalitné a odlišné varianty testujete. Ak sú CTA-čka príliš podobné, výsledky môžu byť nejednoznačné. Na druhej strane, výrazne odlišné verzie môžu poskytnúť cenné informácie o preferenciách publika. Po ukončení testovania je kľúčové analyzovať výsledky, aby ste pochopili, prečo jeden variant prekonal druhý a ako môžete tieto informácie využiť ďalej.
Vytvoriť efektívne CTA je doslova strategický proces, ktorý si vyžaduje dobré pochopenie zákazníkov, tie správne slová, trochu psychológie a poctivé A/B testovanie, s ktorým máte skvelú príležitosť vylepšiť svoje marketingové aktivity.
Pamätajte, že vaše CTA je vaším akčným hlasom v komunikácii so zákazníkmi – nech je teda účinným magnetom.
Skúsili ste umelú inteligenciu alebo stále váhate? Či už patríte k tým, ktorí si s AI stihli potykať, alebo ju stále obchádzate so zdvihnutým obočím, jedna vec je jasná
Na konci novembra som mala možnosť zúčastniť sa jednej z najväčších marketingových konferencií na Slovensku – Marketing Rulezz 2024.
Viete, čo majú spoločné vaše fotky, bankové údaje alebo heslá? Všetko z toho je lákavý cieľ pre hackerov.