EN
Menu
Späť na všetky aktuality

Vyťažte maximum z kampaní pomocou A/B testovania

18.11.2024 - 16:25
A. Koltášová

Marketing sa neustále mení. To, čo fungovalo pred rokom, dnes už nemusí. Preto je dôležité mať nástroj, ktorý nám pomôže efektívnejšie zoptimalizovať kampane. A/B testovanie je ten správny spôsob, ako zistiť, čo naozaj zaberá. Chcete vedieť, prečo je to také dôležité a ako vám to môže pomôcť ušetriť peniaze a zvýšiť výkon vašich kampaní? Poďme na to!

Ako začať s A/B testovaním? 

Každá promo kampaň začína výberom formátov a kanálov, ktoré sú vhodné pre danú cieľovú skupinu. Pri plánovaní kampane sa často opierame o predchádzajúce dáta a odporúčania od Google a Mety.

Avšak marketingové trendy a správanie užívateľov sa vyvíjajú, čo znamená, že predpoklady sa môžu líšiť od reality. A tu prichádza na rad A/B testovanie. Umožňuje nám otestovať rôzne prístupy a zistiť, čo funguje práve TERAZ.

Prečo je to prínosné pre úspech kampaní? 

S neustálym vývojom algoritmov a atribučných modelov, ktoré ovplyvňujú výkon reklám, je čoraz ťažšie predpovedať, čo bude fungovať na 100 %. A/B testovanie vám umožní zistiť, na aký typ reklamy užívatelia lepšie reagujú.

Je možné testovať rôzne atribúty, ako je typ optimalizácie (biddingová stratégia), kreatíva, texty, typ reklamy, segmenty publika či jednotlivé formáty medzi sebou. Aby boli testy čo najlepšie porovnateľné, je dôležité nastaviť rovnaké podmienky a zmeniť len jeden atribút. V Google Ads môžete na tento účel využiť funkcionalitu Experiments a v Mete nástroj A/B test.

Získajte hodnotné dáta a optimalizujte náklady

A/B testovanie nie je len o zvyšovaní konverzií. Je to aj o efektívnosti – či už ide o zníženie nákladov na akvizíciu, zvýšenie miery preklikovosti alebo optimalizáciu rozpočtu. Po získaní výsledkov z testov môžete alokovať rozpočet do kampane, ktorá prináša najlepšie výsledky. To vám pomôže získať viac za menej.

NÁŠ TIP 💡
Pre lepšiu predstavu pri testovaní napríklad typov reklám medzi sebou, môžeme porovnávať bannerové reklamy, kedy sa text nachádza v obrázku reklamy, a responzívne obsahové reklamy, kedy sa text ľubovoľne doťahuje k obrázku. Na základe výsledkov, na ktorý typ reklamy užívatelia pozitívnejšie reagovali, vieme na aký typ reklamy sa viac zamerať a využiť túto informáciu aj v budúcnosti.

A/B testovanie – cesta k lepším výsledkom

Marketing je dynamický a „stále je v pohybe“. Neustále sa vyvíja, adaptuje na nové technológie a zmeny v správaní užívateľov. Testovanie, učenie sa a prispôsobovanie sa novým trendom je preto nevyhnutné.

Nebojte sa preto experimentovať, testovať nové prístupy a neustále sa učiť, čo najlepšie funguje pre vaše cieľové publikum.

Anna Koltášová PPC Specialist

Ďalšie články

Bez silného sloganu sú to len prázdne slová

Nie si PROMI copywriter, ak nevieš vymyslieť poriadny slogan. Aspoň tak by sa dalo opísať, čo môže byť tvrdým orieškom tejto profesie. Vymyslieť ho je pre copywritera náročné zadanie, pretože to nie je len pár slov, ale silný odkaz, ktorý si verejnosť spojí s konkrétnou identitou.

Od gauča po konferenčnú sálu: Hybridné eventy spájajú všetkých

Predstavte si podujatie, ktoré kombinuje výhody on-site zážitku a flexibility online pripojenia, no pritom nepozná hranice. Presne taký je hybridný event - flexibilný, udržateľný a dostupný pre každého. Zistite, ako ponúknuť účastníkom to najlepšie z oboch svetov s nádychom promi prístupu a inovatívnych technológií.

AI alebo my? Ako využiť umelú inteligenciu v marketingu efektívne?

Skúsili ste umelú inteligenciu alebo stále váhate? Či už patríte k tým, ktorí si s AI stihli potykať, alebo ju stále obchádzate so zdvihnutým obočím, jedna vec je jasná