EN
Menu
Späť na všetky aktuality

Clubhouse – dobrý sluha, zlý pán?

05.02.2021 - 15:22
R. Potoma

Clubhouse – jedinečná audio-sociálna sieť, ktorá je hitom posledných dní. Ak je pre vás písaný text príliš málo a video príliš veľa, Clubhouse je pre vás ako stvorený! Navyše používatelia získavajú pocit “exkluzivity” z pozvánky, ktorú dostali. 

Tie sú až také exkluzívne, že sa dajú na Bazoši kúpiť už od neuveriteľných 5 €. A když zavoláte ihned, dostanete navyše sadu nožů a kráječ na brambory. A to se už vyplatí!


S ľahko dostupnými pozvánkami prichádza obrovský problém – Room si môže vytvoriť každý. Pokojne sa vám tak môže stať, že sa ocitnete v miestnosti, kde napríklad niekto s pekne vyplneným profilom hlása, aké nástroje využívať pri správe sociálnych sietí či aké kryptomeny nakúpiť. Ako bonus k tomu, ak vás uvedú do omylu, tak môžete prísť ešte aj o peniaze – či už kúpou pochybných nástrojov, alebo rôznych kryptomien. 

“Dobrá” rada nad zlato?

Sám som sa ocitol v Roomke, v ktorej nejaký “marketingový špecialista” odporúčal nakupovať interakcie na sociálne siete (v tú chvíľu ho počúvalo cez 300 ľudí), aby si algoritmus uvedomil, že je daný príspevok dobrý – čo je, samozrejme, totálna hlúposť. Práve naopak. Sociálne siete tieto falošné nakúpené interakcie či sledovateľov veľmi ľahko odhalia.

Nakúpení sledovatelia na príspevky nereagujú, a tak akákoľvek organika na profile absentuje – Instagram účet zaradí automaticky nižšie, pretože publikuje obsah, ktorý nikoho nezaujíma. Títo sledovatelia, samozrejme, nevytvoria ani konverziu, keďže ich nezaujíma váš produkt a ani vaše služby.

Takéto odporúčanie môže dať len niekto, kto o marketingu na sociálnych sieťach nevie nič. V tú chvíľu ho počulo 300 ľudí – 300 ľudí, ktorí sa chceli dozvedieť viac o raste na sociálnych sieťach. Marketingová tragédia v priamom prenose.

Podobnosť s realitou čisto náhodná…

Celú situáciu si môžeme ukázať na vymyslenom príklade. Anka ručne vyrába krásne šperky. Chce, aby jej biznis rástol, a tak s nulovými skúsenosťami so sociálnymi sieťami hľadá inšpiráciu a rady na Clubhouse. Úpenlivo počúvala každé slovo na tejto exkluzívnej sieti v exkluzívnej miestnosti “Ako rásť na sociálnych sieťach?”.

Po skončení roomky okamžite ide nakúpiť sledovateľov – za 12 € si ich nakúpila až 1000. Wow, 1000 sledovateľov na rozbiehajúcom sa biznise, to je naozaj niečo. Anka pre svojich 1000 sledovateľov pridáva príspevky, v ktorých ponúka jednotlivé kúsky. A čo sa stalo? Nič. 

Žiadne objednávky, žiadne reakcie. Anka nechápe, predsa na Clubhouse marketingový špecialista povedal, že si má nakúpiť sledovateľov, aby jej biznis rástol.

Stratila 12 € a chuť pokračovať a spravovať sociálnu sieť. Algoritmus vidí, že nikto na príspevky nereaguje, preto ťažko získava aj reálnych sledovateľov. Kým profil ručne od falošných sledovateľov nevyčistí, bude to stále zlé. Buď začne odznova alebo stratí drahocenný čas ťukaním a odstraňovaním.

Priznávam, je to trocha pritiahnuté za vlasy, ale stať sa to pokojne môže. “Odborníkov” na rôzne témy je príliš veľa a každý z nich si chce užiť svojich 20 minút slávy ako speaker na Clubhouse.

Dôveruj, ale preveruj

“Motivační spíkri” vám tiež napríklad dostanú do hlavy zaručené spôsoby, ako začať zarábať 1 000 € na deň len tak. Bez snahy. Stačí si nájsť dobrý produkt, založiť e-shop, nastaviť kampaň a peniaze prídu samé. Ach.

Používatelia majú dojem, že Clubhouse je iný ako Facebook či Instagram – veď je plný ľudí, ktorí sa tam dostali cez pozvánku, musia to byť profesionáli a prinosní ľudia! To však nie je pravda.</bRovnako ako v prípade iných, “tradičných” sociálnych sietí, je veľmi dôležité <filtrovať prijaté informácie. V profile môže mať človek vyplnené čokoľvek, realita je často iná.

Preto sa vždy informujte od viacerých zdrojov, prečítajte si o tématike viac a až potom robte nejaké kroky, kvôli ktorým môžete prísť o váš čas, peniaze, ale aj celý váš biznis.

Na záver treba dodať, že Clubhouse je naozaj skvelá a inšpiratívna sociálna sieť (nájdete ma tam ako @robertpotoma ?), pri používaní však netreba zabudnúť na staré slovenské príslovie – dôveruj, ale preveruj.

Róbert Potoma Head of Social Media

Ďalšie články

6 krokov ako zaujať

Chcete vytvoriť posolstvo, ktoré skutočne zarezonuje a nezmizne z mysle vašich zákazníkov hneď, ako sa s ním stretnú?

Vyťažte maximum z kampaní pomocou A/B testovania

Marketing sa neustále mení. To, čo fungovalo pred rokom, dnes už nemusí. Preto je dôležité mať nástroj, ktorý nám pomôže optimalizovať kampane v reálnom čase.

Kreatívny proces pri tvorbe reklamy(v skratke)

Tipy a triky jedného kreatívneho riaditeľa