Rok 2024 priniesol do Košíc a Bratislavy zmrzlinárne obľúbenej značky Moritz Eis z Čiernej Hory. Našou úlohou bolo prilákať milovníkov zmrzliny do nových prevádzok prostredníctvom výraznej social media kampane a komunikácie.
Výzva spočívala v tom, že sme pred spustením prevádzok nedisponovali žiadnym obsahom, pričom značku bolo žiaduce prezentovať výhradne autentickými vizuálmi a videami zmrzliny bez pachute fotobaniek a umelej inteligencie. S otvorením prevádzok za dverami nám neostávalo veľa času na výrobu obsahu.
Prvým krokom bola cesta priamo k zdroju – do samotnej výroby v Montenegre. Spoznali sme sa s CEO Moritzom Friedom, ochutnali zmrzlinu, nasali jedinečnosť produktu, špecifiká jeho výroby a navnímali ducha značky. To nám pomohlo navrhnúť originálnu obsahovú stratégiu pre úvodnú fázu a následnú dlhodobú komunikáciu. Počas výletu sa nám podarilo pripraviť aj vlastný obsah na sociálne siete.
V rámci online a OOH sme nasadili teasingovú kampaň založenú na vyobrazení kvalitných ingrediencií z celého sveta. Následne sme prevzali komplexnú správu účtov na Facebooku a Instagrame, kde sme sa zamerali na tvorbu atraktívnych príspevkov a videí, kreatívne spracovanie textov, manažment účtov a platených reklamných kampaní, aktívnu správu komentárov a strategické budovanie komunity.
Založili sme aj nový účet na TikToku, čím sme rozšírili dosah značky na nové publikum. Do otvorenia zmrzlinární sme tiež zapojili lokálnych influencerov z rôznych oblastí ako Veroniku Vagnerovú, Andreu Zahurancovú, Domiho Halyho či Lapkin.
Počas organického fungovania na Facebooku sme v danom období oslovili až 661-tisíc ľudí, čo viedlo k 21,6-tisíc návštevám profilu a nárastu o 315 nových sledujúcich. Celkovo sme dosiahli 14-tisíc interakcií s príspevkami a naše videá ľudia sledovali spolu 14 dní a 12 hodín – a to všetko bez investovaných prostriedkov do reklamy.
Na Instagrame sme pri otváračke systematicky zverejňovali príspevky, ktoré slúžili na zahrievanie publika a budovanie aktívnej komunity. Postupne sme rozšírili obsah o reels so zábavným a vtipným podaním, ktoré výrazne zvýšili interakciu a zapojenie publika.
Výsledkom tejto stratégie bolo 1 415 nových followerov, pričom celkovo sme na Instagrame oslovili 2,7-milióna ľudí. Tieto výsledky sme dosiahli takisto za nulový rozpočet.
TikTok účet sme spustili v máji 2024. Na úvod obsah kanála tvorili zábavné videá podobne ako na Instagrame. Vďaka tejto stratégii sme organicky dosiahli 56-tisíc pozretí videí, 527 zobrazení profilu a 1,5-tisíc likeov. Tieto výsledky boli dosiahnuté bez akejkoľvek finančnej investície.
Popri organickom raste na sociálnych sieťach sme v prvej fáze spustili aj cielené reklamné kampane zamerané na zvýšenie povedomia o značke a podporu kľúčových príspevkov. Prostredníctvom platených kampaní sme oslovili 847-tisíc ľudí, reklamy sa zobrazili 5,6-miliónkrát. Výsledkom bolo až 169-tisíc interakcií.