Obsahová alebo často tiež content stratégia patrí dnes k základom a prvým krokom marketingovej komunikácie. Obsahová stratégia je dokument, ktorý pomôže zabezpečiť, že obsah dáva zmysel, je pravidelný, je pre značku bezpečný a sleduje marketingové ciele. V dobe blokovania reklamy či záplavy bannerov je tu riešenie, pre ktoré užívatelia na internete sú – kvalitný obsah.
Dobrá content stratégia vychádza z cieľov a je prispôsobená možnostiam firmy. V prvom rade zahŕňa témy, časovanie či kanály a formáty. Kvalitná stratégia si tiež nastaví metriky (KPIs), podľa ktorých je možné vyhodnotiť jej úspešnosť. Takáto obsahová stratégia však myslí aj na hodnoty firmy, spôsob komunikácie, tone of voice a je z nej jasné aký pocit chce o sebe spoločnosť v komunikácii zanechať. V dnešnej dobe obsahová stratégia od profesionálov myslí aj na SEO či potenciálne PR benefity. Vďaka kvalitnej a pripravenej obsahovej stratégii firma nevytvára obsah ad-hoc a ak sa aj nápad na komunikáciu príde, dá sa skontrolovať oproti pravidlám, ktoré sú v stratégii definované.
Čo komunikovať? Ako? Ako často? Aké formáty, v akých médiach? Text alebo video? A prečo vlastne? A je nápad, ktorý sme práve dostali vhodný na publikovanie? Aký dojem chceme nechať? Nad týmito otázkami už nemusíte krútiť hlavou, v spolupráci s vami ich vyriešime. Na kvalitnú obsahovú stratégiu je potrebných niekoľko vstupov a nie je to nemenný dokument. Tento dokument je nevyhnutné pravidelne vyhodnocovať a upravovať podľa zmien na trhu, podľa aktuálnych preferencií našej cieľovej skupiny či na základe zmien napríklad na sociálnych médiách.
Príprava dobrej stratégie si vyžaduje vstupy a podklady od klienta. Agentúra so skúsenosťami ako Promiseo dokáže pracovať efektívne a šetrí tak váš čas. Bez obsahového marketingu sa totiž medzi ostatnými značkami veľmi ľahko stratíte. A to predsa nechcete, no nie?
Account Director
Stratégia do veľkej miery určuje, akým smerom sa vaša značka uberá. Definuje kroky, ktoré pomáhajú dosiahnuť stanovené výsledky, dostať sa do povedomia zákazníkov a zjednotiť všetky vykonávané aktivity za spoločnými krátkodobými aj dlhodobými cieľmi.