SEO je skratka pre search engine optimization alebo optimalizáciu pre vyhľadávače. Cieľom SEO je zlepšiť viditeľnosť webu vo vyhľadávačoch (najčastejšie Google). Na takéto zlepšenie existuje niekoľko techník a stratégií, pri ktorých upravujeme web a meníme jeho obsah. Vo výsledku chceme priniesť používateľom webu lepší zážitok, rýchle načítanie stránky, správne zobrazenie na rôznych zariadeniach a čo je najpodstatnejšie, poskytnúť odpovede na otázky, ktoré má používateľ. Pri optimalizácii pre vyhľadávače naozaj myslíme dlhodobo a z naších dlhoročných skúseností vieme ako organic traffic budovať udržatelne.
Ide o prehľad vyhľadávaných výrazov vhodných pre optimalizáciu, aktuálne pozície vo vyhľadávačoch a pozície a sila konkurencie. Analýza kľúčových slov je rozšírená o klasifikačnú časť, pomocou ktorej vieme identifikovať chýbajúce obsahové časti na webe, upraviť štruktúru, doporučiť zmeny v content stratégii a pod. Kľúčové slová sa využívajú pri návrhu nového kvalitného obsahu, úpravu starého alebo k získavaniu spätných odkazov.
SEO audit vykonávame hneď na začiatku spolupráce. Výstupy z neho putujú ku klientovi v zrozumiteľnej podobe. Vhodné sú pre programátorov, tvorcov obsahu aj marketérov. Myslíme na to, aby úpravy prinášali efekt a úlohy delíme v pomere effortu a prínosu.
Tzv. linkbuilding patrí k ďalšej aktivite, ktorá k SEO patrí už dlhodobo. Získavanie kvalitných spätných odkazov je dôležité pre autoritu a dôveryhodnosť webu, čo priamo ovplyvňuje pozície vo vyhľadávačoch. Pracuje sa tu s predpokladom, že web, na ktorý smeruje veľa odkazov, je zaujímavejší pre užívateľa. V minulosti bolo pre vyhľadávače ako Google, Bing či Seznam dôležité hlavne koľko odkazov na web vedie. Postupne však rástol tlak na kvalitu a relevanciu. Vyhľadávače sú dnes schopné vyhodnotiť či linky vznikajú postupne, z podobných webov ako ich má konkurencia, v podobnej kvalite linkového profilu (kvalitné vs. menej kvalitné). Na zákalde toho sa rozhodnú či linky vyhodnotia za relevantné a preto ak chcete linky získavať aj nákupom, je nevyhnutné to robiť profesionálne. Využiť je možné napriklád skúsenosti SEO špecialistov z Promiseo.
Klientom poskytujeme reporty pravidelne alebo tiež real-time. Reporty obsahujú informácie o návštevnosti, viditeľnosti webu v organickom vyhľadávaní a dosiahnutých cieľoch. Pravidelne monitorujeme dôležité časti webu a prípadne problémy riešime ihneď. V Promiseo sa zameriavame na biznis ciele zákazníka a reportujeme ich napĺňanie.
SEO/Data/IT Specialist
Ľudia na internete často hľadajú odpovede na svoje otázky a potreby. Ak sa chcete objaviť medzi prvými výsledkami týchto hľadaní, musí váš web spĺňať aktuálne SEO štandardy.