Naši copywriteri denne chŕlia desiatky textov a zhrnuli pre vás niekoľko najčastejších chýb, z ktorých im behá mráz po chrbte. Ruku na srdce, ako by ste obstáli vy?
Raz a navždy. Existuje len jedna hanba. A tá, v ktorej namiesto písmena n použijete m, to nie je.
Slová, ktoré spôsobujú fyzickú bolesť. A najviac nás bolí to, že ich počuť takmer všade, aj v mediálnom priestore, ktorý by mal byť gramaticky bezchybný. Slovo môžme neexistuje. Vyhoďte ho zo svojho slovníka.
Napadnúť vás môže pes. Nápad vám napadne, používate teda väzbu s datívom – napadlo nám (datív – komu, čomu? nám), že by sme vám to tu tiež mohli spomenúť.
Skloňovanie slova e-mail má svoje pravidlá. V lokáli singuláru môžete dokonca použiť dvojtvar, ale ani jedným z nich nie je v e-maily. Tak ako teda? V e-maili, v e-maile. Bodka.
Vykanie nie je žiadna veda. Sloveso je pri vykaní vždy v druhej osobe množného čísla – Povedali by ste mi, aj keď vás láka použiť sloveso v rode osoby, s ktorou hovoríte. No prídavné mená, radové číslovky, slová sám, rád a trpné príčastia zostávajú v jednotnom čísle a rode, ako oslovená osoba. Pre ženský rod teda platí – Boli ste spokojná? Prišli ste sama? Čo máte rada?, pre rod mužský – Boli ste spokojný? Prišli ste sám? Čo máte rád?.
Nepleťte si doporučenie a odporučenie. Doporučený môže byť list, ak niečo navrhujeme, používame slovo odporúčať.
My východniari radi všetko zmäkčujeme. Aj naše krásne ľubozvučné ľ je na východe o čosi ľubozvučnejšie. Ale nepridávajme ho aj tam, kam nepatrí. Apríl nie je apríľ.
Chcete vytvoriť posolstvo, ktoré skutočne zarezonuje a nezmizne z mysle vašich zákazníkov hneď, ako sa s ním stretnú?
Marketing sa neustále mení. To, čo fungovalo pred rokom, dnes už nemusí. Preto je dôležité mať nástroj, ktorý nám pomôže optimalizovať kampane v reálnom čase.
Tipy a triky jedného kreatívneho riaditeľa